Les også: Bilen Porsche skulle ønske de bygde: 1989 Porsche 911 Safari 3.8
Skruingen er noe Daniel har lært seg selv. Har han stått fast har både Youtube og en «far som kan alt» vært veldig bidragsgivende. Til vanlig jobber han turnus, og han dro ut etter han hadde hentet bilen. Da han kom hjem igjen hadde mye av delene ankommet, og da var det bare å sette i gang.
- De originale demperne bak var utrolig lange, så her måtte jeg ut med stikkakslingen for å i det heletatt få de ut. Luftunderstellet er fra Airmext. Et litt billigere alternativ, men de er bygget på mål og var stort sett plug and play. Foreløpig har de funket bra også, så ingenting å syte over her, forteller Daniel.
Karosseriet er også oppgradert, men noe av det før Daniel sin tid. Blant annet er det montert Porsche 996 GT3 front og sideskjørt. I tillegg ser du sikkert at bilen har hardt tak.
- Det er en hardtop som er vanskelig å få tak i. Den endrer utseendet på bilen totalt, og er kanskje den delen med bilen jeg er mest fornøyd med. Den originale Porsche-hardtopen blir litt boblete, men her får man mer fastback-linje. Bilen går fra å være litt gubbete til å bli skikkelig tøff, spør du meg. Jeg fant den via en tidligere eier på bilen, faktisk. Jeg la ut et bilde av bilen på et Porsche-forum, og han kjente igjen den og tok kontakt. Han fortalte at da han solgte bilen i 2016 så gikk den til forhandler, og de ville ikke ha med hardtopen. Han hadde bare lagret den hjemme, og tok kontakt med meg. Kompisene mine sier jeg ofte har gullhår i ræva, og dette var vel et greit eksempel på nettopp det, ler 21-åringen.