Så over til det som gjør mye av utseendet til bilen. Felgene. For Bjørn Fredrik er felgene så mye mer enn bare et tilbehør. Felgene er hovedretten. Felgene er biffen. Hva tilbehøret er, er egentlig ikke så nøye. Så lenge biffen er bra. Og i dette tilfellet, er biffen fra Argentina. Det beste du kan få.
- Felgene er BBS E51 fra 1977. Magnesiumfelger som det kanskje finnes omtrent 20 sett av i verden? De ble vanligvis brukt på Lotus Esprit og Porsche 924. Disse fant jeg faktisk på Facebook. En kjenning vet at jeg er over gjennomsnittet felg-interessert, så han tagget meg i en salgspost hvor disse sto. De var da i Bergen, og jeg hekta meg på med en gang. 22 lapper ble vipset over kun basert på bilder. For felger som ikke engang passet bilen, hehe. De var da 16 tommer, men jeg kontaktet BBS Motorsport i Tyskland som kunne skaffe meg delene jeg trengte for å bygge de om til 17 x 7 tommer med kantløs zero lip. ET er på rundt +50, og de er i tillegg spacet ut for å få de der jeg ville, slik som tyskerne gjør det med senteret så langt ut som mulig. Med BBS-delene har de sikkert kostet meg like mye som bilen i seg selv. De står på 185/35-17 dekk på alle fire, noe som er like tjukt som fire runder med tape, ler Bjørn Fredrik.
Som om ikke det var nok har også reservehjulet fått seg en Volk Mesh-felg på 14 x 4 tommer, som passer direkte inn i det originale reservehjulet fra Volkswagen. Da snakker vi gjennomført!
- Ja, jeg har ganske høy interesse for felger. Jeg har hatt over 50 felgsett så langt, og da for det meste to- eller tre-delte BBS og OZ, smiler Wilhelmsen.