Forbrenningsmotoren er død sies det. Motorer med mange sylindre er det helt galemattias å satse på. Man må gå elektrisk, og om ikke annet i hvert fall kutte ned på antall sylindre. Det er tankegangen som preger de fleste bilmerker. Men det fins unntak. Som Bugatti. De har nå kunngjort at deres legendariske W16 motor skal erstattes av en ny V16!
Det er friskt gjort i 2024, særlig siden 16 sylindre med unntak av Bugatti i dette århundret egentlig har vært nærmest fraværende fra bilindustrien siden 30-tallet (med noen unntak som f.eks Formel 1 bilen BRM V16 på 50-tallet og superbilen Cizeta-Moroder V16T på tidlig 90-tall, samt noen få andre eksempler). Det var da nye Bugatti (eid av VW under ledelse av Ferdinand Piech) hadde som mål å bygge en gategodkjent superbil med over 400 km/t i toppfart at man utviklet W16-motoren med fire turboer som dukket opp i den banebrytende Veyron i 2005. Med 1001 hk satte den alle andre biler i skyggen, og den ble senere fulgt av Chiron med 1500 hk (nå 1600 hk), som går helt opp til 1850 hk i baneversjonen Bolide.