485 hestekrefter er ikke nok
I og med at Kurt ikke så seg fornøyd med 485 hestekrefter, så han ingen grunn for å holde igjen. Han ville ha det mest brutale han klarte å få tak i, og da var en Dodge Challenger Hellcat Redeye et naturlig valg. Frem til 2019 hadde du muligheten til å kjøpe Dodge Challenger Demon, men denne sluttet Dodge å produsere i 2019, inn kom dermed Challenger Hellcat Redeye. Den fikk den samme 6,2 liters V8-motoren som sto i Demon-utgaven, med 797 hestekrefter. Den fikk også panser med dobbelt luftinntak på, samt understell designet for banekjøring og en forsterket åttetrinns automatgirkasse. Kvartmila gjør den unna på brutale 11 sekunder og den har en toppfart på 327 kilometer i timen. Du kunne også bestille Redeye-utgaven med widebody-pakke. Den består av bredere skjermer, 20x11 tommer store aluminiumsfelger, Bilstein-dempere med tre innstillinger, 305/35-20 Pirelli performance-dekk og sterkere stabilisatorstag.
- Jeg bestemte meg tidlig for at det var tre farger jeg ville ha. Octane red, blå og Cinnamon Stick oransje. Jeg ville ha sort skinninteriør, også ville jeg ha soltak. Dette viste seg å være en litt vrien kombinasjon å få til, både fordi amerikanerne er glade i sterke interiørfarger, og så ser de ingen nytte i å ha et soltak når de har air condition. Etter hvert fant jeg en aktuell bil i Illinois som var blå, men de nektet å selge den ut av landet. De fortalte at det var nok av kjøpere i USA, så de orket ikke bruke tid på fortolling og alt papirarbeidet det medfører. I tillegg er de ikke noe glad i å selge biler cash, da de helst vil selge nedbetalingsplaner og slike ting. Etter en stund fant jeg på ny en aktuell bil, og det er den jeg har i dag. Der fikk jeg først samme beskjed, de var ikke interessert i å bruke tid på å sende den ut av landet. I tillegg var de litt skeptisk til overføring av penger fra utlandet, sier Kurt.