Tallene i seg selv er jo slettes ikke verst, og med den lette vekten og smidd bunndel er det plenty av muligheter til å pushe mer ut fra denne motoren, ikke minst fordi den er designet for å kunne brukes med hybridløsning. Med det sagt, så betyr ikke dette at vi avblåser avlivningen av Challenger og Charger. Å bygge disse bilene til å passe rekkesekseren er ikke på bordet. Om motoren i det heletatt skal få plass et sted, så blir det i deres nye elektriske muskelbil «Charger Daytona SRT».
Tim Kuniskis forklarte vurderingene slik:
- Vi har vært åpne på at vår neste bil vil bli bygget på STLA Large-plattformen. Det er en multi-energiplattform. Jeg kan sette en forbrenningsmotor der, men det betyr ikke at vi kommer til å gjøre det. Vi lanserer nå en helelektrisk, og når den kommer på markedet tror vi at vi er på et svært attraktivt sted. Har vi mulighet til å putte en forbrenningsmotor der? Det er absolutt mulig, men kanskje kommer vi aldri dit.