Emilia-Romagna er en magisk region i Nord-Italia. For her snakker vi selve episentret for bilentusiasme. Maserati. Ferrari. Lamborghini. Pagani. Alle ligger bare noen få mil fra hverandre. Og da har vi ikke nevnt alle de fantastiske bilmuseene i regionen, samt alle spesialist-butikkene av ulikt slag.
I Argentina bygde en ung og lovende herremann ved navn Horacio Pagani en ferdig F3-racer i 1975 da han var 20 år gammel. Han fikk en viss lokal suksess de neste årene, men visste at hans fremtid lå i superbil-regionen Emilia-Romagna. Han tok derfor turen over til Italia, og Lamborghini ble så imponert over argentineren at de tilbød ham jobb. Fra 1982 jobbet han seg raskt opp i selskapet, og var på slutten av 80-tallet ansvarlig for både redesignet av Countach 25th Anniversary, samt den brutale prototypen Countach Evoluzione som var banebrytende med sine deler i karbonfiber (som etter at McLaren tok det i bruk på sine Formel 1 biler i 1981, fortsatt ikke var noe superbil-selskaper beskjeftiget seg med). Horacio mente karbonfiber var fremtiden for all superbilkonstruksjon, og ba iherdig Lamborghini om å investere i en autoklave for produksjon av karbonfiber. Men Lamborghini så ikke behovet for det, og begrunnet visstnok avslaget med at når Ferrari ikke hadde en autoklave, så trengte heller ikke Lamborghini det.