Til tross for å ha skaffet det som tilnærmet er drømmebilen, så vurderes den nå for salg.
- Det sitter naturligvis langt inne, for bilen er omtrent så perfekt som man kan få den, med et unikt vognkort. Men med tanke på verdi opp mot bruk så er det vanskelig å rettferdiggjøre. Unger tar mye av tiden, og til tross for at det er fire dører, og juniorene også synes bilen er gøy, så blir den litt for upraktisk. Der jeg er akkurat nå hadde det nok gjort seg med en bil som er litt mer brukbar på lengre turer, og som er litt mer familievennlig. Jeg innser dog at det kan ta tid før den blir solgt, for ikke bare må man ha rette kjøper, men også en kjøper med litt kunnskap om hva dette faktisk er. Det blir nok noen runder, men at en ny eier finnes der ute ringer det ingen tvil rundt, avslutter Per Kristian.
Komplett spec-liste:
Motor:
- 85.5mm bored stock block
- Cosworth crank with 88mm stroke
- Engine displacement 2.021cc
- CP long-rod drag race pistons
- CP drag race piston pins
- Carillo 156mm rods
- ACL race bearings
- Evo 6 ported head by Kosunen Oy
- Norris Design 2mm oversize inconel exhaust valves
- Norris Design 2mm oversize steel intake valves
- Norris Design bronze valve guides
- Norris Design titanium retainers
- Supertech double valve springs
- Norris Design hard lifters
- Norris Design H11 dragrace head studs
- Norris Design drag race main studs
- Norris Design custom cams
- Gates Kevlar Racing cambelt
- Evo 9 metal headgasket
- M&W pro 12 CDi ignition amp
- Norris Design CDi coils
- Magnus intake manifold
- S90 76mm throttle body
- Sard Racing fuel rail
- Bosch ev14 1500cc injectors
- Full Race exhaust manifold modified for two 45mm wastegates
- Garrett GTX40R custom turbo by Finnturbo
- Turbosmart 45mm wastegates x2
- 4” stainless steel downpipe
- Kakimoto Racing 3,5” exhaust
- Motec M800 ECU
- Motec LTC 4.9
- Motec knock box
- PD 6bar MAP
- PD 6 bar exhaust manifold backpressure sensor
- AJL bracket
- AJL 36-2 trigger wheel
- Apexi boost solenoid
- Aeromotive fuel pressure regulator
- Aeromotive I400 transfer pump
- AEM 380lph fuel pumps
- Deatchweks 3,5L surge tank
- 12mm fuel lines
- Engine breather system and tank
- Removed balance axle
- Removed idle speed control valve
- Engine nylon bushings
- Ingalss moottorin engine support
- Evo 7 Ralliart magnesium valve cover
- Compression ratio 8,9:1
Kjøling:
- Mishimoto big alloy radiator
- Ralliart thermostat
- Garrett big intercooler
- Garrett 14 row oil cooler
Karosseri:
- Stock Evo 5 chassis
- Custom paint
- RS foglight covers
Chassis:
- BC Racing ER coilovers
- Powerflex bushings
- Cusco strut bars front and back
- Cusco anti roll bars
Drivlinje:
- Exedy twin plate clutch
- ARP flywheel bolts
- Evo 6 RS cardan shaft
- Evo 6 RS front and rear diff covers
- Evo 6 RS transmission covers
- Upgraded LSD front and rear