“The big daddy of SUV’s”. Slik omtaler indiske Mahindra sin nye Scorpio-N, som skal erstatte den aldrende Scorpio (som har vært i produksjon siden 2002) med mer moderne designgrep og litt mer hi-tech ombord. Modellen ble kunngjort i mai, og det ble da opplyst at de første 25.000 bilene ville bli priset mellom ₹11.99 lakh til ₹19.49 lakh, eller sånn cirka 145.000 til 240.000 kroner, avhengig av variant.
Men det var en tilleggsopplysning som fikk mange potensielle kunder til å våkne litt ekstra. For etter den første serien med 25.000 biler, opplyste Mahindra at prisen kom til å stige. Dette skapte så en ekstra kjøpefeber blant folk, som med egne øyne kunne følge nedtellingen på den offisielle hjemmesiden, som viste hvor lang tid det var igjen før man kunne legge inn en bestilling.
Mahindra & Mahindra Limited (som selskapet heter) er et gigantisk selskap i India, og etter å ha montert ulike utenlandske modeller i årtier, ble Scorpio deres første egenproduserte bil da den kom, og har siden blitt eksportert til flere markeder, og bygges også i fabrikker i Egypt og Uruguay. Den er kjent for sin solide kontruksjon (old school med kraftig ramme), noe som kommer godt med i en nasjon hvor veidekket ikke alltid er det beste.