Med alt eksteriøret på plass var det på tide å få på ny farge. Bilen har allerede vært hvit, british racing green, og grå, men det poppet ikke godt nok for Jimmy.
- Jeg ville ha noe som virkelig smalt så fort den kom i lyset, så det ble gutterosa. Bedre kjent som lilla. Fargen er mikset og trikset med frem til jeg fant den perfekte nyansen jeg ville ha, forteller Jimmy.
Les også:
Hvorfor blir noen biler ikoniske?
Når vi spør Jimmy om hva som står under panseret på bilen er han veldig rask til å påpeke en ting:
- Her kommer det mer! Jeg venter bare på vegvesenet på godkjenning av motorbytte. Jeg har både en 1,6 liters turbo-motor klar for og hives inn, og på sikt planer om å prøve å stappe en Vortec aluminium V8 nedi der, men foreløpig er det bare en original 1,6 liter. Jeg har forsøkt å regne meg frem til hva jeg kan putte i, men får bare til svar at dreiemomentet er for høyt, men ingenting om hvor mye dreiemoment jeg kan ha, så det blir en dokumentasjonsjobb fremover her. Den har lettet svinghjul som gjør girskiftene enda tettere, og det er montert krassere clutch. Det står også RX7 FC diffhus, og det er montert 2,5 tommers cat back-eksos, forteller 29-åringen.