De tok Audien som han hadde kjøpt fra Kuismanen, ettersom Audi 80 har et helt identisk tak som Audi 90, så ble resten strippet ned og bygd opp på nytt. Hasenbichler ville bygge en tilnærmet identisk kopi. Han fant de originale tegningene av bilen i USA og de valgte å bygge deler av bilen i Kevlar, akkurat som på originalen.
- Bilen har også en sekstrinns manuel girkasse, akkurat som det var i 1989, og den har en fungerende revers, som også var påkrevd, forteller Hasenbichler til Grassroots Motorsport.
En kikk under panseret
I 1989 måtte Audi begrense kraften de kunne få ut av motoren på grunn av reguleringer fra IMSA, men nå derimot..
- Nå som vi ikke må begrense noe har vi klart å presse motoren opp til 3,3 bar med turbotrykk. Det er også over 800 hestekrefter her nå, mer enn det var på originalen, forteller Hasenbichler.
I tillegg til at motoren er sterkere enn på legenden selv, er det et par andre små detaljer som også skiller seg ut. Baklyktene stammer fra en Audi 80, og ikke en Audi 90 som i 1989 og eksospotten spytter ut flammene litt nærmere bakhjulene enn på den originale.
- Men alt annet er helt nøyaktig likt som på tiden da den herjet i IMSA, sier Hasenbichler her.