Drømmebilen
På et tidspunkt ble lysta på R32 for stor for Jesper og han bestemte seg for at tiden var inne for å kjøpe drømmebilen. Jakta på den riktige bilen startet, men det viste seg fort at det ikke var noen aktuelle biler i Norge. Utlandet ble derfor saumfart, men heler ikke der fikk Jesper napp. Ved en ren tilfeldighet fikk han etter hvert høre om en bil som var kommet inn til Norge, men aldri skiltet. Bilen sto i Tønsberg og var bare momset inn.
- Jeg var litt skeptisk, for bilen var grå. Jeg ville egentlig ha en hvit Skyline. Kompisen min som hadde tipset meg om den forsikret meg om at jeg burde se fargen på ekte før jeg bestemte meg, for det var ikke den originale gråfargen Skyline R32 kom med. Jeg bestemte meg derfor å kikke på den og turen gikk deretter til Tønsberg. Bilen var helt nydelig og mer eller mindre akkurat slik jeg hadde sett for meg en Skyline skulle være. Vi ble enig, og noen uker senere sto den på norske skilter hjemme i mekkelokalet jeg og noen kompiser leier. Det var en utrolig herlig følelse, å endelig eie en GT-R, forteller Jesper entusiastisk.
For omtrent 15 år siden ble denne Skylinen importert til Sverige. Den første eieren i Sverige eide bilen i 10 år før han solgte den videre til enda en svenske. Deretter ble den hentet til Norge, men aldri skiltet. Deretter kjøpte Jesper bilen. Det meste av bilen var å regne som ferdig bygd da Jesper kjøpte den. Motoren er en original RB26DETT som har fått blant annet ACL ramme og veivlager, Tomei justerbare kamdrev, Tomei Poncam kammer, NISMO bensintrykksregulator, større Garrett GT2860-5 turboer, Tomei bensinpumpe, SARD 700CC dyser, N1 vannpumpe, Splitfire Coiler, Apexi Power FC hjerne, Cometic toppakning i stål og Nismo Coppermix twinplate clutch. Effekten ligger derfor rundt det den ville hatt i race-konfigurasjon. Motoren har fungert smertefritt i denne konfigurasjonen i 11 år.
- Noe av det desidert beste med hele bilen er lyden motoren lager når den får full kamfer. Eksosanlegget er HPI elbows fra turboen, Mine's frontpipe med Fujitsubo Super TI titan catback videre bakover. Når den har fult ladetrykk og åpne gasspjeld lager bilen en lyd som får hårene til å reise seg på armene mine enda den dag i dag, sier Jesper.
Det hjelper fint lite med så mye effekt om understellet ikke er med på leken, kanskje spesielt på en GT-R. Understellet er derfor oppgradert med Drift Performance coilovers, Cusco fjærbeinsstag foran og bak, NISMO subframeforinger, justerbare Driftworks casterstag, justerbare camberstag bak og Driftworsk HICAS-delete. Bremsene er også oppgradert med R33 Skylinebremser både foran og bak. Bremseklossene er dog EBC redstuff og skivene er slissede EBC-skiver.