Mange går forbi den tilsynelatende vanlige grønne Mustangen der den står på den store klassikermessen i Bologna da sideprofilen ikke røper stort. Men dette er slettes ikke noen vanlig Mustang, noe som blir åpenbart når man ser frontlyktene. Folk kikker rart. Snur seg en gang til. Får ikke ting helt til å stemme. De spør hverandre – “Hva slags Mustang er dette?” Det er ikke så rart, for her snakker vi virkelig sjelden fisk. Så sjelden at bilen fikk en spesialinvitasjon til å kjøre i den moderne utgaven av Mille Miglia. Men mer om det siden. Først de åpenbare spørsmålene: Hva, hvem, hvorfor?
I januar 1966 sendte Shelby American via Ford Advanced Styling i Slough, England, en original standard 1966 Shelby GT350 til det legendariske karosserimaker-konsernet Zagato i Milano, Italia. De gjorde en del endringer som firkantede europeiske hovedlykter, parkeringlys og blinklys rett under hovedlyktene, et restylet panser som gikk litt ned og over grillen, samt en helt ny og annerledes bakrute som gikk lengre utover karosserisiden enn originalt. Det er uvisst om bilen ble vist på noen show i Europa. Den returnerte aldri til Statene, og ble gjenoppdaget på en bilskrot i 1974, og har siden blitt restaurert og kjørt med i diverse amatørracing av en sveitsisk eier.