Ford Mustang tok verden med storm da den ble lansert i 1964. Lekre linjer, mye effekt og god plass til en liten familie ble en vinneroppskrift. På snaue 18 måneder solgte Ford mer enn en million Ford Mustanger. Den spreke hingsten var tilgjengelig både som coupe, fastback og convertible, noe den derimot aldri ble var en stasjonsvogn. Likevel finnes det noen eksemplarer verden over. Disse utgavene er trolig inspirert av et stunt Barney Clark, Robert Cumberford og Jim Licata gjorde med en 1965 Ford Mustang. De hadde en drøm om at Ford skulle selge en stasjonsvogn av deres populære pony-car og kjøpte derfor en helt ny 1965 Ford Mustang hardtop som de sendte over til Torino i Italia. Der holder firmaet Construzione Automobili Intermeccanica til og disse fikk i oppgave å bygge om denne flunkende nye Mustangen til en stasjonsvogn. Jobben tok elleve måneder, og da var det sportslige designet gjort om til en flott to-dørs stasjonsvogn med nedfellbare seter bak, bakluke med hengsler under og nedfellbart vindu, og bensintanken var flyttet.
Clark, Cumberford og Licata presenterte produktet sitt for Ford som ikke ønsket å være en del av dette, blant annet fordi de hadde vurdert en Mustang stasjonsvogn da de lagde leiremodeller helt i starten av designprosessen. Det ryktes så at Clark, Cumberford og Licata ønsket å bygge disse bilene på bestilling selv, men det er ikke registrert noe om at dette noen gang ble gjort. Det er usikkert hva som skjedde med Intermeccanica-Mustangen, men den er fotografert i 1966 av Daniel Strohl på gaten i en forstad av New Jersey, samt at den var avbildet i oktoberutgaven av Car and Driver i 1966, hvor Intermeccanica-Mustangen prydet forsiden på bladet. Dette har i utgangspunktet lite med Richard Andersen og Trym Thorsens Mustang å gjøre, men dette kan trolig være inspirasjonen for det som senere skulle skje i Sverige på 80-tallet.