Grisesint
Ikke det at Kjetil var halv en periode, sånn fysisk sett. Han er en rørslig kar, og det var han nok i tiden hvor han ikke hadde Darten sin også. Men det var noe som manglet i sjelen og hjertet, selv om han forsøkte å lappe sammen disse to abstrakte og ikke-så abstrakte «kroppsdelene» med hele åtte andre Darter, og et lass andre amerikabiler. Og det var hans 67-modell. Det bare var noe med akkurat den. Nå var det gått over 20 år, og sjansene var jo små for at bilen fortsatt hadde dette «noe» fremdeles.
Vel, det viste seg jo at den hadde det – og nå har den en haug med ekstra «noe»! Det har etter hvert blitt byttet bakskjermer og montert innbygde hjulhus. Den har fuelcell i bagasjen under et bagasjelokk i plast – et materiale også forskjermene er laget av. Panseret er customlaget med «SixPack scoop», og under det sitter altså en 5,7-liters HEMI med programmerbar Mopar styreenhet og TTI headers. Denne kaster fra seg nok krutt til å bremse 320 hester målt på bakhjulene. Kassen er en 727 TCI Street Fighter automat, og bak finner vi en 8 ¾ 741 Detroit Locker. For at det skal kunne gå fort rett frem, men også kunne svinges med uten å havne på taket ute på naboens jorde, er det også stabilisatorstag-kit foran og bak, bladfjærer, øvre bærearmer, og casterstag fra Hotchkis Sport Suspension. I tillegg sitter det QA1 justerbare dempere her, 2-tommers drop-spindler, bremser fra Wilwood som sitter bak et sett med 17-tommere signert Cragar i «Eliminator 500» utførelse. Innvendig sitter både Kjetil og passasjeren i Sparco-stoler, og begge kan glo på fullt Autometer kit eller et innmontert nettbrett med alskens informasjon på.
Til sesongen 2019 skal Kjetil ha utstyrt bilen med enda mer snoperier: Vortech kompressor og intercooler skal monteres, Gear Vendors er kjøpt inn - man får da overdrive på alle gir, og det blir seks trinn. I tillegg vil han ha 3.91 utveksling og 489 hus på klokken, «rear leaf re-location kit» skal på plass for å få plass til bredere hjul, og så kommer det servosnekke fra Borgeson. Med alle disse oppgraderingene er det jaggu godt det sitter bur i bilen som er godkjent for å passere mållinjen på kvartmilen før det har gått 11,9 sekunder.