Det er mange grunner til at Ford Mustang i årevis har vært en særdeles populær bil blant mange entusiaster, men i særlig grad må man kanskje trekke fram bilens økonomiske appell. Den koster relativt lite, og det er billig å kjøpe ettermarkeds-deler, som igjen er lette å montere og installere. Vil du trimme din Mustang er det nok av tilbud, og det er ikke spesielt komplisert å gjøre det.
Men den tiden kan være forbi. For syvende generasjon Mustang som ble avduket i forrige måned, vil ifølge Ed Krenz (Mustangens sjefsingeniør) bli «mye vanskeligere» å trimme enn sine forgjengere (noe som gjelder mange nye biler, f.eks Corvette C8). Dette fordi bilens ECU er konstruert på en måte som vanskeliggjør slike operasjoner. (ECU står for Electronic Control Unit, og nyere biler har gjerne flere slike kontrollmoduler som er involvert i alt fra turtall, motortemperatur, luftmengde, tenningstidspunkt, innsprøytningsmengde av drivstoff, avgasser og mye mer).