Ifølge The Lexus Enthusiast ble RC-testingen gjort av en journalist fra det japanske magasinet «Best Car», som var på plass for å få teste en demonstrasjon av en Lexus IS som hadde en variant av samme motor på 400 hestekrefter. En Toyota-ingeniør har besvart ryktene med at RCen kun er et motorsportsprosjekt, men det er mye som peker på at motoren fort kan komme i produksjonsbiler også. At den faktisk kommer i en produksjonsbil av Lexus RC er dog ganske tvilsomt, da å debutere en slik motor i en ti år gammel bil rett og slett ikke gir mening.
Les også: Toyota Celica og MR2 på vei tilbake?
Når det kommer til manuellkassen så er det enda lite info. Lexus sin line-up har ikke akkurat florert over med manuellkasser de siste årene, men vi vet blant annet at den nye Supraen kom med manuell etter lansering, så kanskje det er håp om noe lignende? Eventuelt kan det også være en test opp mot simulert manuellkasse-systemer for elektriske biler, likt det man finner i Hyundai Ioniq 5 N.
Toyotas nye 2-liter har tent håp hos ingeniørene deres, og har blant annet blitt omtalt som «en motor som kan bli mer beryktet enn selveste 2JZ». Motoren er en del av en motorfamilie som strekker seg fra 1,5 til 2 liter, alle firesylindret, og som er ment for både Toyota og Lexus i den kommende tiden. Motoren vil også bli optimalisert for bruk i hybridbiler, og vil være kompatibel med alternative drivstoff. På denne måten vil motoren fint kunne leve selv etter at et eventuelt stopp i produksjonen for rene bensinmotorer. Vi har allerede nevnt to motorer på henholdsvis 400 og 600 hestekrefter, og vi kan også nevne at det kommer en utgave på 300 hestekrefter, noe som betyr at Toyota har et bredt utvalg av motorer den kommende tiden, for eksempel for de potensielle relanseringene av Celica og MR2.