Innvendig gjelder også mye av filosofien som er gjort utvendig. Stolene foran er byttet ut i noen tidsriktige Recaro-stoler, og det er satt inn tilnærmede originale tilbehørsmålere fra Volvo. Det eneste som fraviker fra å være en portal inn til det glade 80-tallet er paden som hører til datasprutet, men en såpass praktisk og kul oppgradering lar vi lett passere!
- En ting som er veldig fint med disse bilene er at det er bygget veldig mye på de fra før, så det var ingenting som var umulig da jeg bygde bilen. Jeg kunne bare søke det opp og lese meg frem om det var et sted jeg satt fast, så det gikk fint! I tillegg har jeg mange gode kompiser og bekjente som er både hendige og kreative som har hjulpet meg en del. På det området er jo bilhobbyen helt i en egen klasse, så en stor takk må rettes til de som har hjulpet til! Forteller Mads ydmykt.
Les også: Ekte Volvo 240 Gruppe A-bil!
Bilen kom på skilter i juni i fjor, og tilbakemeldingene lar ikke vente på seg.
- Det hjelper nok at det er en todørs-bil, og at det ikke er sotete ruter og en klase Wunderbaum i speilet. 240 har kanskje begynt og blitt mer akseptert som en kultbil, og alt i fra pensjonister til yngre folk kommer bortom når jeg er ute og kjører med den. Jeg var også på Oslo Motorshow med bilen i fjor, og det er veldig gøy å se entusiasmen rundt bilen. Så har jo bilen blitt veldig god å kjøre også. Den drar godt, og man kjenner fort at det er gjort mye med understellet. Fremover nå skal jeg få ordnet litt opp i interiøret, så jeg får samkjørt det og gjort det like gjennomført med resten av bilen, avslutter Mads.
Husk å legge inn din bil i garasjen du også!