En ting som var en positiv overraskelse for Odd Ove da da han ramlet over annonsen på akkurat denne bilen var dette en Syncro, altså at den har firehjulstrekk. Dette er ettertraktede biler, da de er særdeles sjelden. Den er også en Edition 1 som betyr at den for eksempel kom originalt med elektriske Recaro-stoler foran. Bilen hadde før Odd Ove vært eid av en mekaniker som jobbet hos Møller og hadde undergått en særdeles omfattende operasjon. Motoren og tilhørende ledningsnett som originalt var montert i GTIen var byttet ut med en 1,8 liters 20 ventiler turbomotor (AGU) fra Volkswagen Golf GTI 4. Turboen er byttet ut med en noe større, den får kaldluft fra et K&N-filter, men ellers er den i original tilstand. Bremsene er også byttet til Golf 4 bremser. Felgene er 16-toms Klutch SL1 i 9-toms bredde. For at disse skal komme til sin rett er bilen senket med et sett coilovers. Inne i bilens midtkonsoll finner du også spor av den gamle Golf 4 delebilen som ble benyttet. Midt i dashbordet står et veldig mye mer moderne kontrollpanel til klimaanlegget enn det Golfen ble levert med. Dette er også hentet fra Golf 4 og er et såkalt CLIMAtronic-klimaanlegg. Under dette panelet er brytere til de ettermonterte elektriske vindusheisene plassert.
- Bilen ble pusset opp i Polen med ny lakk, for den er opprinnelig lilla, noe jeg tror de fleste Edition 1 var. Interiøret ble også tatt med det samme. Taktrekket, dørtrekkene og sidestøttene på setene er trukket i skinn, midtdelen av setene er trukket i et rutete mønster. Et Momo-ratt er montert og en Golf GTI girkule er satt inn, forteller Odd Ove.